نورپردازی آشپزخانه

بهترین نورپردازی در آشپزخانه

تاریخ ویرایش:2 اسفند 1400

آشپزخانه یکی از مهمترین فضاها در خانه است. جایی که معمولا خانواده ها بعد از یک روز طولانی دور هم مشغول صحبت می شوند. مخصوصا اینکه همیشه در مرکز توجه میهمانان قرار دارد. به منظور زیباتر شدن آشپزخانه و و همچنین برای پخت و پز غذاها ، به روشنایی کامل نیاز خواهید داشت.
نورپردازی مناسب می تواند آشپزی در آشپزخانه را لذت بخش کند. برای اینکه یک روشنایی خاص را به آشپزخانه تان دعوت کنید گزینه های زیادی وجود دارد.  شما اغلب به بیش از یک منبع نیاز دارید تا قسمت های خاص را روشن کنید. در اینجا ایده هایی برای کمک به بهترین نورپردازی برای آشپزخانه می خوانید.

روشنایی آشپزخانه

نورپردازی در آشپزخانه چیزی است که به شما در آشپزی، تمیز کردن و سایر کارهای آشپزخانه کمک می کند. کمک می کند تا نور کافی را به یک منطقه خاص متمرکز کنید بدون اینکه بیش از حد و اذیت کننده باشد.

ایده های نورپردازی در آشپزخانه

یکی از مهمترین قسمتهای خانه که باید از نظر روشن بودن نور کافی مطمئن باشید، آشپزخانه است. نه تنها نور باید در این قسمت عالی و کافی باشد بلکه باید کاربردی باشد..
هیچکس دوست ندارد در یک کابینت تاریک برای پیدا کردن وسایل یا ظروف تلاش کند . نور مناسب به شما کمک می کند تا آنچه را که نیاز دارید راحت پیدا کنید.
فقط یک نور به آشپزخانه اضافه کنید، اما ترکیبی از انواع مختلف چراغ ها، که ویژگی های مهم در روشن شدن آشپزخانه را داشته باشند. شاید بهترین گزینه استفاده از روشنایی LED باشد، LED راهی عالی برای صرفه جویی در انرژی نیست اما رنگ و نور مناسب به محیط می دهد.

انواع نور در آشپزخانه

برای به دست اوردن میزان نور مناسب در آشپزخانه در اینجا به بررسی چند مکان برای نصب نور در آشپزخانه می پردازیم:
  • نور سقفی اشپزخانه
  • نور رومیزی
  • نور زیرکابینت
  • نور شب

نور سقفی اشپزخانه

وقتی صحبت از  سقف آشپزخانه می شود ، منظور یک روشنایی برجسته است. اگر جزیره در آشپزخانه دارید ، مطمئن باشید که چراغ روشنایی شما به نورپردازی آن قسمت و همچنین چشم را به مرکز اتاق جلب می کند. از روشنایی زیاد دوری کنید و یک آویز یا چراغ روشنایی نیمه برافروخته را انتخاب کنید.

روشنایی رومیزی

وقتی آشپزی انجام شد، شما به سمت میز آشپزخانه میروید تا از وعده غذایی تان لذت ببرید. روشنایی در اینجا باید ملایم تر از مناطق دیگر باشد، زیرا شما هیچ گونه پخت و پز را انجام نخواهید داد. نیاز به نور اضافی ندارید. نورپردازی این قسمت را  بسته به اندازه میز آشپزخانه تان انجام دهید.
بهترین نورپردازی ترکیبی از نور برای کارکردن و نورپردازی تزئینی که به منظور کاربردهای مختلف انجام می شوند. دیمرها یا کم نورها می تواند در این مورد بشما کمک کند.

نور زیرکابینت

اگر در آشپزخانه آشپزی می کنید، برای روشن شدن نیاز به روشنایی زیر کابینت دارید به اهمیت این نوع نورپردازی آشپزخانه تاکید می کنیم.
من فکر می کنم روشنایی در کل آشپزخانه مهم است، اما هر کجا که بیشتر وقت خود را صرف تهیه وعده های غذایی می کنید یا کارهای مختلف انجام می دهید باید بهترین نور باشد، روشنایی خوب زمان کارکردن می تواند به راحتی از طریق نور زیر کابینت به دست آید این نوع نورپردازی روشنایی محیط را حفظ می کند.
بسیاری از LED را شما می توانید خودتان نصب کنید و یک راه عالی برای روشن کردن اشپزخانه شما محسوب می شود.

نور شب در آشپزخانه

چگونه بیدار شویم تا یک لیوان آب را نشکنیم؟
برای ایمنی، ممکن است برای کمی نور در شب لازم باشد یک پریز یدکی اضافه کنید. برای تغییر روشنایی اشپزخانه تان پیشنهاد می کنیم بهترین سبک را برای اشپزخانه خود انتخاب کنید. شاید یکی از بهترین چراغ و  نورپردازی ها نور برای نیمه شب باشد.

نتیجه گیری

همانطور که می بینید، نوع نور در آشپزخانه شما می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. این نیز یک راه آسان برای بهبود خانه تان است. برای نورپردازی اشپزخانه حتما هم عملکرد آن بخش و هم نوع نورپردازی را در نظر بگیرید تا از انتخاب نور جدید به اشپزخانه تان بیشتر لذت ببرید.

گردآوری: نگار کاکویی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا حساب کاربری ندارید؟